EkonomiGenelKıbrısManşet

Ülkeye turist statüsüyle gelmeyen yabancı sayısı artmaya devam ediyor

Ocak-Nisan döneminde ülkeye 772 bin kişi geldi, 381 bini otelde kaldı

ÖZEL HABER

Ocak-Nisan döneminde ülkeye 772 bin kişi geldi, 381 bini otelde kaldı

Türkiye’den gelenlerin %48.4’ü, diğer ülkelerden gelenlerin ise %57.5’i otelde konakladı

4 aylık sürede hava ve deniz yoluyla gelenlerin 390 bini turistik tesislere uğramadı

DÜŞÜŞ SÜRÜYOR

Kuzey Kıbrıs’a bu yılın Ocak-Nisan ayları arasındaki hava ve deniz yolunu kullanarak gelen 772 bin 285 ziyaretçinin, 381 bin 988’i ülke turizmine katkıda bulunacak şekilde otellerde konakladı. Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı veriler, ülkeyi ziyaret eden her 100 yabancı uyruklunun 49’unun (%49.46) turistik konaklama tesislerinde kaldığını gösteriyor. 2025 yılının aynı döneminde konaklayanların oranı %53.48 düzeyinde idi. Ülkeye gelen kişi sayısında Ocak-Nisan 2025’e kıyasla 52 binden fazla (%7.23) artış olmasına rağmen, otellerde kalanların sayısının sadece 3 bin 142 kişi (%0.8) arttığı hesaplandı. Veriler, turistik tesislerde konaklayanların 329 bin 564’ünün Türkiye Cumhuriyeti uyruklu, 52 bin 424’ünün ise Diğer Ülke uyruklu olduğunu gösteriyor.

390 BİNİ TURİST DEĞİLDİ

Turizm Bakanlığı verileri, dört aylık sürede ülkeye gelen yabancıların 390 bin 297’sinin turistik tesislerde konaklamadığını gösteriyor. Verilere göre, 351 bin 550 TC uyruklu ziyaretçi ile 38 bin 747 üçüncü ülke uyruklu yabancı ziyaretçi, kayıtlarda turist olarak görülmüyor. Tüm ziyaretçilerin %50.84’lük kısmını oluşturan bu kişilerin oranı geçen yıl %46.52 (335 bin kişi) düzeyindeydi. Ülkede “kendi statülerine” göre konaklayanların önemli bölümünü öğrenci, görevli, kayıtlı-kayıtsız işçi ve kaçakların oluşturduğu belirtiliyor. Ancak, turizm çevreleri, son yıllarda ülkeye turist olarak gelen ve “kayıt dışı” tesislerde (apartman otel, Airbnb, kiralık villalar) konaklayan çok sayıda yabancıdan söz ederken, yetkili makamları da etkin kontrol için göreve davet ediyor.

Diğer Haberler

Başa dön tuşu